FUNNY STORIES

Kawasan Larangan Memancing
==========================

Sepasang suami isteri pergi memancing dgn perahumereka disebuah tasik..
Si suami lebih suka memancing... manakala si isteri pula lebih sukamembaca saja.

Ketika sudah memancing beberapa jam si suami memutuskan untuk tidur sejenak dan meletakkan alat pancingnya didalam perahunya.. Si isteri pula terus dengan tabiat membacanya.. Tiba-tiba datang seorang penjaga tasik dgn botnya dan menghampiri perahu pasangan tersebut dan berkata

"Selamat pagi Puan.. apa yg sedang Anda lakukan??"

"Membaca !!" Jawab wanita itu.. dalam hatinya berkata.."buta ke tak nampak aku membaca.."

"Sebenarnya Anda berada di kawasan yg dilarang memancing" kata penjaga tasik

"Tapi saya tidak memancing..!!! Saya hanya membaca"

"Tapi saya nampak Anda memiliki PERALATAN untuk itu...jadi saya mesti membawa Anda ke pejabat kami untuk didenda..."

"Kalau Anda membawa saya ke sana.. saya akan mendakwa anda melakukan jenayah rogol..." tengking wanita itu

"Tapi saya tidak menyentuh Puan... !!" balas penjaga tasik kehairanan

"Ya... itu betul.. tapi Anda ada PERALATAN utk itu.."

Kebun sayur-sayuran
===================

Ada seorang wanita cantik yang memiliki kebun sayuran.. dia sangat ingin memiliki buah tomato yang merah dan besar.. tapi walau sudah diberi baja apapun... tomatonya tetap kecil dan agak kehijau-hijauan.

Jirannya seorang lelaki tua.. juga memiliki kebun sayuran dan menghasilkan buah tomato yang merah dan besar-besar.. akhirnya si wanita cantik itu bertanyakan pada lelaki tua itu apa rahsianya supaya buah tomato itu menjadi besar dan merah.

Lelaki tu itu memberitahu.. "Senang aje.. setiap hari.. diwaktu pagi dan petang..saya akan berdiri telanjang di depan pohon tomato saya dan dalam masa dua minggu tomato ituakan membesar.. cuba lah....

akhirnya si wanita cantik itu mencuba.. setiap pagi dan petang dia akan bertelanjang bulat di kebunnya... setelah dua minggu datang lelaki tua dan bertanya.."bagaimana dengan buah tomato kamu sudah membesar?"

Si wanita menjawab.."tomato saya tetap kecil.... tapi mentimun & terungjadi lebih panjang"

Akta 15
=======

Sepasang kekasih baru yang bekerja sebagai pekerja sosial.. Hamid dan Rosni selalu bersama walau kemana jua.. Suatu malam ketika mereka berdua keluar berdating...

Hamid : "Kita nak kemana nie?"

Rosni : "Tak kisah la.. mana-mana pun boleh"

Hamid : "Apa kata kalau kita ke pantai.."

Rosni : "Saya ok aje.."

Apabila sampai dipantai mereka berdua tidak keluar dari kereta.. mereka hanya berehat sambil berbual-bual didalam kereta.. Mulanya berbual biasa..lama-kelamaan.. Hamid meletakkan tangannya dipaha Rosni.. nampaknya Rosni tidak membantah..Beberapa minit kemudian.. Hamid mengerakkan tangannya beberapa inci ke atas... Rosni masih tidak membantah... hinggalah akhirnya ketika Hamid mengerakkan tangannya beberapa inci lagi.. Rosni berkata dengan sopan.."Abang Hamid... ingatlah pada akta 15 dalam perlembagaan pekerja sosial"

Setelah mendengarkan teguran Rosni itu.. Hamid terus menarik tangannya menjauhi Rosni.. walaupun sebenarnya dia tidak berapa ingat isi kandungan akta15 itu..

Hamid : "Maafkan saya"

Rosni : "Tak apa"

Lalu mereka pulang... Di rumah.. Hamid terus masuk kebilik dan membuka buku perlembagaan pekerja sosial dan mencari akta 15.. lalu dia membaca kandungannya...

"Teruskan Usahamu.. Jangan lakukan Separuh Jalan Sahaja"

Comments