Haa..... stat 9/9/2003 arihtuh Channel-9 dah stat operasinya... Jadik 5 la jumlah stesen tv kat malaysia (tak campur astro aaaa...). Nih dah kira ok, tak yah la aku menggatal nak subsrcibe astro, lagipun rugi je kalu aku subscribe astro. yelaa.. nak kata kaki sukan, tak jugak... nak kata kaki kartun,tak jugak.... nak kata kaki movie, tak jugak.... Aku tengok tv setakat nak ilangkan boring aje.. Tapi tuh tak menandakan aku tak tengok tv selalu. Eh.. siap berebut2x channel ngan housemate... tp disebabkan tv tuh aku punyer, kirer sedikit bersikap penjajah aaa.... Autokrasi beb... kalu tak apa guna beli tv kalu tak dapat tgk rancangan yg diminati.

Tp, nak komen sket channel-9 nih aa... dahlaa tak ada rancangan tempatan, pastu tak ada sarikata. Kalu english tuh bole paham, tapi kalu chinese programme, kan haru tu bunyinye... Tp, cam byk sgt lak chinese programme, tak tau la agenda diorang apa, mungkin nak menarik minat penonton bangsa tersebut dan mungkin untuk menarik sejumlah iklan yang banyak, untuk cover perbelanjaan membawa masuk rancangan2x luar.

Tak kisahlaa, asalkan semangat perpaduan dijaga... Merdeka, Merdeka, Merdeka (malalutlaaa plak)

Comments