Adeh....

Jam 3.30am pergi ke klinik panel. Niat hati malas nak pergi, tapi bila mengenangkan sakitnya terasa sangat, sampai aku pun macam dah menggigil dan kali kedua plak tu (kali pertama kena jam 6pm sebelumnya, sakit bahagian kiri lower back abdomen bhgn belakang, aka mcm area kidney). Aku terfikir, takkan laa kena lagi sakit yang sama. Aku terus call membe aku... (Sori Chin..... kejutkan ko pepagi buteee).

Sampai di klinik, register dan jumpa doktor. Terus buat pemeriksaan dan kena buat urine check. Aku sempat check berat badan aku selepas kasi sample urine pada duty nurse, wakakaka... mana taknya, terletak elok ja mesin penimbang tu, dan aku dah lebih seminggu tak check berat (berat aku 67kg. huhuhu).

Details urine check aku macam kat bawah ni:

CLARITY:_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
COLOR: YELLOW
GLU NEGATIVE
BIL* 1+
KET NEGATIVE
SG >-1.030
BLO* 3+
PH 5.0
PRO* 2+
URO 0.2 E.U./dL
NIT NEGATIVE
LEU NEGATIVE

Apa pun aku tak paham sangat. Kalu korang tau, jelaskan laa sket kat ruangan komen. Cuma aku tau, doktor kata kencing kotor (telan bulat2x jaa apa doktor kata). Pehtu terus pi amik ubat kat farmasi. Aku diberi:

i. Antibiotik/Bectrim (aiseh.. aku tensen tol kalu kena makan antibiotik)
ii. Ponstan 500mg - wat tahan sakit nih.
iii. Buscopen - wat sakit perut (uiks.... apa nih?)
iv. MPC - wat lawas kencing... (hhuhuhu.. mesti kena berlari2x ke tandas kalu makan ubat nih..)

Kena bayar RM17 (setelah disubsidi, kena claim balik ni.... hehehe). Pehtu terus drive balik. Sampai bilik jam 5am. Waaa.. terus tak bleh tido. Apo nak buek jang oiii...

p/s: Kena jumpa doktor lagi selepas seminggu

Comments

Anonymous said…
ekceli abg sakit pe?
nampak cam teruk sgt
sedey :(
ijamlaa said…
maybe kurang minum air....
Aiden Reez said…
Ke "kurang Vitamin C" (dialog dalam Ali Baba Bujang Lapok).. Heheheeee...

Check betul2 Jam... Kekadang, bukan kencing kotor aje.. Mane tahu ade penyakit berangkai...

Take care bro!
ijamlaa said…
Reez >> Hari sabtu nih pi jumpa doktor lagi sekali. Takde mende rasanya.
Anonymous said…
kesian abg kita nie sakit yer..masuk hospital leh la ada alasan kita org nak pegi menjenguk..kui kui..tu la kuat makan cucur..cucur..dan sinonim nama ngan tu

(PYRO)