Training, July 9 2007

First training taekwondo untuk sesi baru 2007/2008. Pada mulanya, perasaan malas dan berat hati mesti ada sebelum pergi training. Siap boleh tido-tido ayam walaupun jam dah tunjuk jam 8pm. Hahhahahaha... memang selalu ada perasaan tu.

Sampai di Pusanika, timbul perasaan bimbang. Ada ke latihan malam nih? Macam takda orang. Perasaan bimbang akhirnya terlerai jua apabila seramai 14 orang turun. Mostly black belt. Aku punya belt masih kaler-kaler lagi, iaitu blue 2. Kalu aku pergi ambil next grading.. naik laa kaler red 1/brown 1.

Sir Chauw sampai dalam jam 8.30pm. Tunduk hormat dan terus kitorang warm up. Ada laa dalam 10 minit light jogging dan stretching dalam 10 minit gak. Berpoluh den, buat split pun dah tak macam sem lepas... tak split abih. Last sem bleh split abih. Huhuhuhu.. kena banyak buat stretching aaa aku gamaknya. Rasa tegang ja urat kaki.

Sir kata dia nak beri light training.. Hehehe.. gumbira rasa dihati. Tapi, light training pun kira mencabar gak. Mula2x kena buat high turning kick, each leg kena buat 20x. Then, chopping (20 each leg), hight backtrust (20 each leg) dan back swing (20 each leg, tapi yang ni rasanya kena buat beberapa set, banyak gak). Rest kejap 5 minit.

Lepas rehat, Sir nak buat combination kick. Hehe.. cam menarik bunyi. Tapi bila Sir buat demo..terdetik dalam ati aku... bleh buat kee...? Ahh... bleh aaa, cuba yang terbaik. Kalu tak silap aku laa, kena buat pusing 360 dan back swing. Huhuhuhu... dah la aku nih pusing2x tak terer sangat... wakakaka.. back swing pun macam haram ja gaya. Macam gaya gaban ada... gaya nak terbang pun ada... silap2x gaya ayam itik pun muncul. wakakakakaka. (lawak la ni..). Dah cukup set, sir buat combination lagi. pusing 360 dan back swing (buat double). huhuhuhuh.. pening gak aku nak buat.. terkial2x.. hahahaha. Berapa set kena buat pun aku tak ingat dah. hHahahaaha

Habis buat beberapa set combination, Sir pun kata, cukup setakat nih, dan seperti biasa di akhir latihan Sir memberikan ceramah wajibnya.. Hehehe.. bukan ceramah politik atau hiburan, tetapi tips2x dalam sparring, cara nak defense diri dan falsafah taekwondo.... huhuhuhu.. kira banyak laa perkara yang disampaikan.

Makluman tentang tarikh kejohanan SUKEM untuk taekwondo, MMU Intervarsiti dan National Championship dan preparation team untuk semua kejohanan tu dibincang juga. Banyak la perkara teknikal dan pelbagai lg. Bersurai dalam jam 10.30pm.

Macam biasa, lepas training kalu tak pi minum2x macam tak sah.. Minum + makan laaa. Pergi makan kat restoran biasa. Borak2x lama gak sampai jam 12midnite. Drive balik, bersihkan diri dan update blog ni... Ni la entry yang korang baca.... Argh.... cam ngantuk la plak... tp mana member2x YM aku ni semua?

Tido laa nampak gayanya...ZZZZZzzzzzzzz ... Adeh, sakit gak ankle aku nih...

Comments

Anonymous said…
mana pic tgh kick kick nie..aku nak belajar jugak jurusan bunga dia..kui kui...
ijamlaa said…
hahahaha
ko nak jurusan bunga dia kee?????
nanti aku kasik sedozen kat ko.. wakakakakaka