Media Elektronik

Assalamualaikum

muhahahaa... aku dah lama tak menulis blog ni. Biasa aku cuma send satu gamba, then taruk short caption. Siap kena jadi contoh terburuk oleh Paksu... Hampeh tol. Wakakaka

Firstly, aku nak citer pasal tv. Bukan.. bukan.. aku tak nak bercerita pasal pengaruh buruk / baik tv. Aku taknak bercerita pasal iklan makanan ringan yang tidak sihat. Tidak! Aku juga tak nak bercerita pasal rancangan hiburan yang melambak-lambak kebelakangan ini. Tidak! Aku tak nak buat esei karangan tahap SPM yang mana telah meninggalkan kesan mendalam terhadap diri dan insan aku yang naif ni.. (muahahah... cipan).

Aku cuma nak bercerita kepada korang semua. Tahap kecerdikan tv aku kat umah. Aiks... tv pun ada tahap kecerdikan ke? Yelaa.. tv pun adalah mende.. living thing. Uh... living thing? Serammmmmm.. Nope.. ni bukan citer seram tau. Jauh sekali slot seram kat tv3 yang macam citer anak pontianak kee... saka kee.. (huhuhuhu .. cam seram lak aku.. hahahah).. Ni citer kelaka laaa. Tv aku ni lately asyik moody jee.. moody? Ada perasaan plak tv aku ni. Yelaaa.. dah nama pun living thing.

Dah lama aku perhatikan. Dah lama aku amati. Amati setiap inci, setiap sudut, setiap ceruk. Segalanya aku perhatikan, luar dan dalam. Aku tekan tekan... dia on. Aku tekan off, dia off. Volume aku increase... dia kuat, bila aku decrease dia pon slow laa bunyi. Bila aku gembira, tv aku pon gembira. Yelaa.. mana tanya.. dah dia siarkan rancangan yang kelaka..aku gelak je laa.. Bila sedih.. aku tak berasa sedih pon.. (machoo ni.. uhuks).

Tetapi, apabila disaat aku memerlukan belaian darinya... dia skrg macam endah tak endah. Apa salah aku.. Tidak.. oh tv ku.. Hanya ko lah saja peneman aku dikala sunyi, dikala gembira. Aku sentiasa teringat akan dikau, wahai tv ku. Hhuhuhuhu. Kau sekarang membisu- seribu kata. Walau pun aku bersuara, kau tetap enggan bersuara. AKu bergelak tawa, dan bersukaria.. kau tetap begitu. Kenapa wahai tv ku...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Kalu nak tau sgt. TV aku dah rosak.

Wassalam.

ps: wakakakakak. terima kasih sbb baca sampai abis enty ni yang aku taip dikala bosan.

Comments